27 Ekim 2014 Pazartesi

Off-Road Aracı Almak

Off road aracı alırken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta amaçtır. öncelikle alıcağınız araçta ne yapmak istiyosunuz hangi dozda off road yapacaksınız? sadece of road için mi alıcasınız yoksa normal şehirde mi kullanacaksınız. aracanızı almadan önce bunları kesinlikle düşünüp karar vermelisiniz.
Örnek olarak, 4×4 aracım olsun, biraz modifiye edip toprak yollar dışındaki yol olmayan alanlarda da, aracımın haddini bilecek şekilde dozu düşük off road yaparım, ama o aracı gündelikde kullanmak isterim diyorsa kullanıcı, o zaman araçlar içerisinde standart hali ile bu isteklerini standart hali ile karşılayabilen araçlara bakılır. Eğer bu araçlar bütçe veya başka sebeplerle uymazsa, kolay modifiye edilebilen, Türkiye’de modifiye parçaları ucuz vede kolay bulunabilen. Az masrafla çok iş yapabilen araç markaları, araç modelleri tavsiye edilebilir. Ve bu dozda bir kullanım içinde abartmadan , aracın dengelerini , dinamiklerini bozmadan ufak çaplı modifiyeler vede doğru lastik seçimi ile araç sahibi mutlu olabilir.

Başka bir örnekde, ben aklıma gelen heryere, her mevsimde aracımı off roada sokucam, ama bu araçla şehirler arasıda giderim zaman zaman şehir içindede kullanırım, diye düşünen ve amacı bu olan kullanıcılardır. Eğer böyle iseniz sizin seçeceğiniz araç marka ve modelleri, seçenek olarak daha azalır, bunlara yapacağınız modifiyeler ve masraflarınız daha fazla olur. Hatta 4×4 araç seçenekleri içerisinde en yüksek bütçeyi bu tip araçlar ister. Çünkü hem off road arazi şartlarında çok başarılı bir araç, hemde asfaltta sizin can ve mal güvenliğinizi tehlikeye sokmayacak bilinçli , kaliteli modifiye edilmiş bir araç olmalıdır. Bir aracı modifiye ederken ne kadar yol dışı şartlarına uygun hale getirirsek, asflat yol şartlarından aracı o kadar uzaklaştırmış veya asfalt kullanımında aracı daha teklikeli bir araç haline getirmiş oluruz. Bu tehlikeyi azda olsa azaltmanın tek yolu, kaliteli ve doğru modifiye parçaları kullanmak, doğru lastik seçimleri yapmak, ve aracınızın artık bir off road aracı olduğunun bilinci ile kullanmaktır.

Son örnekde ise , ben tamamen bir hobi aracı istiyorum, sadece off road amaçlı kullanıcam ve asfalt veya şehir içi kullanımında 2. bir aracım olucak diyen kullanıcılar için. Bu kullanıcılar işin off road kısmı için en rahat olanlardır. Off road yaptıkları arazi şartları bir araçda neleri gerektiriyorsa onu korkmadan yapabilirler. Off road yapacakları yere araçlarını ya bir röpork
üstünde çekerek götürürler, yada tamamen bir off road aracı yapmış olmanın bilinci ile asfaltta en düşük süratler ve en sağ şeritten off road yapacakları yere kadar akıllıca yol alarak giderler. Diğer tip kullanıcılar gibi asfalt  yol performansı kaygıları olmadığından, en agresif desenli extreme şart lastiklerini takıp, arazide çok başarılı performans alabilirler, en sert modifiye kitleri ile araçlarını modifiye edip bunu arazideki keyfini çıkartabilirler. Bu amaç içinde tamamen bütçe ve yapılacka off road stiline göre araç seçenekleri, markaları önerilebilir. Yine dikkat edilecek olak araçdan çok aracın , amaca göre modifiye seçeneklerinin olup olmadığıdır. Bu tip ve bir önceki tip araçlar alınmadan önce, amaç net olarak ortaya konup, aracın bu amaca uygun hale gelmesini sağlayacka tüm modifiye parçaları araştırılıp, satıcılarında bulunup bulunmadığı, araca uygunlukları, alternatif seçenekleri iyice gözden geçirilmelidir. Tüm bunları gözden geçirmeden, hatta yapıcak ustalarlada konuşmadan bir araç alıp ne bulduysak takalım şeklinde bir modifiyeye girişilirse hem sonucu kötü bir araç , hem boşa zaman kaybı, hemde boşa giden paralar olur.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder