Örnek olarak, 4×4 aracım olsun, biraz modifiye edip toprak
yollar dışındaki yol olmayan alanlarda da, aracımın haddini bilecek şekilde
dozu düşük off road yaparım, ama o aracı gündelikde kullanmak isterim diyorsa
kullanıcı, o zaman araçlar içerisinde standart hali ile bu isteklerini standart
hali ile karşılayabilen araçlara bakılır. Eğer bu araçlar bütçe veya başka
sebeplerle uymazsa, kolay modifiye edilebilen, Türkiye’de modifiye parçaları
ucuz vede kolay bulunabilen. Az masrafla çok iş yapabilen araç markaları, araç
modelleri tavsiye edilebilir. Ve bu dozda bir kullanım içinde abartmadan ,
aracın dengelerini , dinamiklerini bozmadan ufak çaplı modifiyeler vede doğru
lastik seçimi ile araç sahibi mutlu olabilir.
Başka bir örnekde, ben aklıma gelen heryere, her mevsimde
aracımı off roada sokucam, ama bu araçla şehirler arasıda giderim zaman zaman
şehir içindede kullanırım, diye düşünen ve amacı bu olan kullanıcılardır. Eğer
böyle iseniz sizin seçeceğiniz araç marka ve modelleri, seçenek olarak daha
azalır, bunlara yapacağınız modifiyeler ve masraflarınız daha fazla olur. Hatta
4×4 araç seçenekleri içerisinde en yüksek bütçeyi bu tip araçlar ister. Çünkü
hem off road arazi şartlarında çok başarılı bir araç, hemde asfaltta sizin can
ve mal güvenliğinizi tehlikeye sokmayacak bilinçli , kaliteli modifiye edilmiş
bir araç olmalıdır. Bir aracı modifiye ederken ne kadar yol dışı şartlarına
uygun hale getirirsek, asflat yol şartlarından aracı o kadar uzaklaştırmış veya
asfalt kullanımında aracı daha teklikeli bir araç haline getirmiş oluruz. Bu
tehlikeyi azda olsa azaltmanın tek yolu, kaliteli ve doğru modifiye parçaları kullanmak,
doğru lastik seçimleri yapmak, ve aracınızın artık bir off road aracı olduğunun
bilinci ile kullanmaktır.
Son örnekde ise , ben tamamen bir hobi aracı istiyorum,
sadece off road amaçlı kullanıcam ve asfalt veya şehir içi kullanımında 2. bir
aracım olucak diyen kullanıcılar için. Bu kullanıcılar işin off road kısmı için
en rahat olanlardır. Off road yaptıkları arazi şartları bir araçda neleri
gerektiriyorsa onu korkmadan yapabilirler. Off road yapacakları yere araçlarını
ya bir röpork
üstünde çekerek götürürler, yada tamamen bir off road aracı
yapmış olmanın bilinci ile asfaltta en düşük süratler ve en sağ şeritten off
road yapacakları yere kadar akıllıca yol alarak giderler. Diğer tip
kullanıcılar gibi asfalt yol performansı kaygıları olmadığından, en agresif
desenli extreme şart lastiklerini takıp, arazide çok başarılı performans
alabilirler, en sert modifiye kitleri ile araçlarını modifiye edip bunu
arazideki keyfini çıkartabilirler. Bu amaç içinde tamamen bütçe ve yapılacka
off road stiline göre araç seçenekleri, markaları önerilebilir. Yine dikkat
edilecek olak araçdan çok aracın , amaca göre modifiye seçeneklerinin olup
olmadığıdır. Bu tip ve bir önceki tip araçlar alınmadan önce, amaç net olarak
ortaya konup, aracın bu amaca uygun hale gelmesini sağlayacka tüm modifiye
parçaları araştırılıp, satıcılarında bulunup bulunmadığı, araca uygunlukları,
alternatif seçenekleri iyice gözden geçirilmelidir. Tüm bunları gözden
geçirmeden, hatta yapıcak ustalarlada konuşmadan bir araç alıp ne bulduysak takalım
şeklinde bir modifiyeye girişilirse hem sonucu kötü bir araç , hem boşa zaman
kaybı, hemde boşa giden paralar olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder